ik moest en ik zou… black-headed gull (14 pic)

Ik besloot een bezoek te brengen aan het Vinne in Zoutleeuw. Misschien niet de beste tijd na de hevige regenval maar toch… De weg er naar toe was één modderpoel, ik schoot in de modder tot aan mijn enkels. Gelukkig had ik goede wandelschoenen aan die tegen een stootje kunnen maar toch om je evenwicht te behouden was het niet makkelijk.

kanttenstaarten
kattenstaarten

 

Hoe zou het pad erbij liggen? Het werd bijna volledig overdekt door het rietgras en het water reikte tot aan de rand.

 

pad
rietgras

 

rietgras

 

Ik kwam aan bij het tweede pad en kon al genieten van de eerste schoonheid. Hier en daar stond het pad een heel klein beetje onder water en ik hoopte stiekem dat het toch zou houden.

 

pad-4

 

gele plomp-2
gele plomp – yellow water-lily or brandy-bottle
gele plomp
gele plomp – yellow water-lily or brandy-bottle

 

Achter het bochtje op het pad zag ik mijn doel liggen: één van de kijkhutten. Ik wou de gele plomp, de waterlelies, de kikkers en de kokmeeuwen een bezoekje brengen.

 

kijkhut

 

Het water stond behoorlijk hoog, vond ik, voorzichtig zijn maar.

 

witte waterlelies

 

gele plomp veld

 

 

waterlelie-2


waterlelie


witte waterlelie

 

De kikkers lieten zich niet zien maar wel horen. Ze plonsden in het water telkens ik eraan kwam. Dat zal voor een volgende keer zijn.

De kokmeeuwen waren al van ver te horen en waren luid aan het “kweeerr-en”.

 

kokmeeuwen

 

kokmeeuw
kokmeeuw – black-headed gull

 

Wordt vervolgd.

44 thoughts on “ik moest en ik zou… black-headed gull (14 pic)

  1. Geen uitstap zonder risico’s, Joke, maar het heeft je wel héél mooie natuurfoto’s opgeleverd.

  2. Een fotograaf moet soms halsbrekende toeren uithalen voor die mooie foto 😉 Ik kan me best voorstellen dat je met een klein hartje over dat houten paadje schuifelde…maar kom, de beloning in vorm van mooie fotografie is dan ook groot hé 😉

  3. Over water gesproken … Je had het gisteren over het vele water in Fryslân, maar dit is toch ook voor waar niet mis. Wat een prachtig gebied. Ik heb geen idee hoe lang die wandeling was, maar dat door het water slingerende vlonderpad maakt het alleszins aantrekkelijk.
    Je hebt in woord en beeld op fraaie wijze verslag gedaan van deze moedige, maar absoluut boeiende tocht!

  4. Mooie en moedige wandeling Joke Knappe beelden het is er wel rustig he Achteraf toch een terras in zoutleeuw duirf ik te denken ! Grts

  5. Schitterend log Joke.
    Wat een moed om de modder en het hoge water te trotseren
    Voor mooie foto’s moet je soms wat voor over hebben maar je hebt geweldig gescoord Toppie!
    Fijne dag en hou het droog 🙂

  6. Het ‘natte voetenpad’ , hier hebben we een blote voetenpad!
    Wat een avontuur Joke om droog bij de schuilhut te komen, knap gedaan en de beloning was niet mis! Mooie foto’s en de slot foto van de meeuw vind ik klasse! grtjs 😉

  7. Wow, wat een schitterend log is dit geworden! Blij dus dat jij op gevaar van een wel heel nat pak toch dat rietpad hebt bewandeld om voor ons dergelijke mooie foto’s te maken van dit al even mooi gebied Joke!

  8. Wow wat is daar mooi natuur gebied om te wandelen. Prachtig de laatste foto. Water lelieknop zie daar veel. Er zijn ook soorten te zien. Je loopt zowat over water. Wat mooi om te doen. Dan kun je ook beter dichtbij fotograferen. Compliment Joke!

  9. Aan die kant van het meer is het bijna altijd modderig en na het weer van de voorbije dagen is het een ramp. Ooit ben ik daar op mijn stappen teruggekeerd omdat ik constant mijn voeten uit de modder moest trekken en hoopte maar dat mijn laarzen niet zouden blijven steken. Ondertussen gebruikte ik mijn statief om in evenwicht te blijven. Ik kan me dus heel goed voorstellen hoe het er met jou aan toe ging.

  10. wat is het mooi daar
    k ben er ooit op doortocht eens geweest met Martine maar toen was het maar eens vluchtig kijken, een wandeling hebben we er niet gedaan
    je mag op dat pad niet duizelig zijn of wankelig lopen amai 🙂
    heel veel plompbloemen daar
    mooie reeks

    1. Ongelooflijk veel plomp bloemen. Ik ze daar ontdekt een paar jaar terug, kende dat eigenlijk niet. Neen op dat pad ben ik heel voorzichtig met mijn wankel evenwicht…

  11. …ha Joke…in mijn achtertuin wandelen is enig, de modder, ja dat is ook plezant, heel mooie foto’s hoor…

  12. Met die plensbuien van de laatste dagen staat het water ook weer overal hoog en voor de volgende dagen is er weinig beterschap wat het weer betreft. Mooi is de natuur wel momenteel dankzij al die regen. Mooie foto’s en hopelijk was je goed verzekerd tegen mogelijke ongevallen; 🙂

  13. Je hebt risico’s genomen, maar het was zeer zeker de moeite waard, fantastische foto’s, allemaal, maar vooral ook de hoge waterstand levert mooie beelden op. TOP !!!

  14. oefff dat was een spannend avontuur,
    ja dat water.. phewww hey, ik kan me je gevoel wel voorstellen,
    ik weet nog de eerste keer dat ik daar liep….
    mooie plaatjes heb je kunnen schieten Joke
    xxx

Schrijf met respect of een vleugje humor, je hebt beide in overvloed.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.