butterfly – vlinder

wat zou ik soms graag een vlinder willen zijn
in het begin nog heel klein
in een cocon zonder problemen
later ontpoppen tot een geweldige vlinder

maar ik voel me nu niet die geweldige vlinder
die ik zou moeten zijn
het liefst zat ik nog in die cocon
nog zo lief klein

ik had kunnen vliegen en de wijde wereld kunnen zien
maar ik werd gevangen, en gekwetst bovendien

zal ik ooit nog die mooie vlinder kunnen zijn
uit me cocon zonder pijn
wie leert me nu nog vliegen
wie laat me zien hoe het moet

@Daisy

 

40 thoughts on “butterfly – vlinder

  1. Die heb je prachtig te pakken, wat een setting en wat een compositie voor deze mooie foto.
    Ik probeerde ook op vakantie, maar voor mij wilden ze gewoon niet stil zitten.

  2. Goede morgen Joke en een heel fijne nieuwe week gewenst.
    Wat een schitterend gedicht zette je hier neer en je wist het weerom met een knappe foto te illustreren!

  3. Twee mooie foto’s, de koevinkjes zaten vandaag ook in onze tuin, maar niet gunstig om te fotograferen. En dat gedicht… prachtige tekst.

  4. Is dat een zandoogje? Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar de bloem waar ie op zit.. nog nooit gezien!
    Heel mooie post!
    Groetjesss!

    1. Ah ja.. je hebt een hoop verschillende zandoogjes.. wist niet dat dit specifiek een koevinkje heette. Je tuinplant heb ik inmiddels gevonden op Google.. blijkt een Cephalanthus of kogelbloem te zijn.. echt een mooie bloem! 🙂

Reageren mag altijd. A comment is welcome.

