raderwerk of niet? – raderwerk or not?

 

Dacht even het raderwerk van de natuur te vergelijken met dat van het menselijk lichaam. Maar bij verder wat rond surfen op het internet blijkt dat het menselijk lichaam geen raderwerk mag genoemd worden. Het menselijk lichaam leeft en daarom mag en kan men het niet zien als een machine met onderdelen en raderwerken. Zo zal het dus ook wel zijn met die mooie ‘raderwerken’ in de natuur die zo hard lijken op de verschillende vertakkingen in ons lichaam. Of ben ik aan het dromen?

 

26 thoughts on “raderwerk of niet? – raderwerk or not?

  1. Wellicht heb ik het ooit eerder al eens gezien, maar de naam was me totaal onbekend. Hoewel die heerlijk klinkt!
    Het geslacht Equisetum telt 25 soorten over de gehele aardbol op het Australisch continent na. Nederland wint met zijn 8 verschillende soorten van België die er slechts 7 kent. Het zijn kruidachtige overblijvende planten die zowel op het land, als in ondiep water leven. Het is een wel zeer bijzondere familie die reeds 300 miljoen jaar geleden voorkwam, samen met de eerste reptielen in het Carboon. Tegenwoordig wordt de plant meer en meer gebruikt voor het behandelen van reuma. Als thee tegen waterophopingen in het lichaam en bij gebrekkige urine-uitscheiding. Uitwendig: bij baden van moeilijk te genezen wonden. Bij rugklachten zou een bad met enkele verse planten zeer doeltreffend zijn. (Bron: tuinadvies.be)
    Slaap wel groet, Heidi

  2. Het menselijk lichaam is natuurlijk ook een element uit de natuur.
    Dus ergens toch wel vergelijkbaar, vind ik ook.

    OT: Shoreditch waar je Brick Lane vindt, is de plek waar Banksy naam een faam maakte. Dus geen wonder dat het straatartiesten van gans de wereld aantrekt.
    Een metropool zoals Londen heeft sowieso aantrekkingskracht.
    Waarom ga ik er zo graag?

  3. Ja, dat is heermoes.. dat wil je niet in je tuin hebben, maar in de natuur vind ik het ook schitterend. Ik word er dan wel niet zo filosofisch van als jij, maar toch..! 😛
    Groetjesss!

    1. Haha ja ik kan plots iets zien in de natuur dat me intrigeert en fasineert. Nu weet ik ook wat heermoes is. Het is heel overwoekerend maar als je het fotografeert op een bepaalde manier gaat het over in een andere dimensie. Hoho ik stop maar even, heerlijke heermoes 😂

    2. Hahaha.. ik snap je wel hoor, heb zoiets ook weleens.. meer met woorden dan met dingen die ik zie eigenlijk. Kan me soms ineens zo afvragen waaróm iets heet zoals het heet.. neem dat heermoes bijvoorbeeld.. heeft dat echt met heren te maken.. en werd het fijngestampt ergens voor of zo? dat soort dingen dus.. óók fascinerend hehe. 😉

Reageren mag altijd. A comment is welcome.

