oxeye daisy – Margrietje (6 photos)

click on a picture to enlarge – klik op een foto om te vergroten

 

 

Ach Margrietje, de rozen zullen bloeien
Ook al zie je mij niet meer
Door je tranen heen zul jij weer lachen
Net zoals die laatste keer
En al denk je “dat komt nooit meer
Dat komt nooit, nooit meer terug”
Ach Margrietje, de rozen zullen bloeien
Ook al zie je mij niet meer

Zit je vaak te dromen
Kun je ‘s nachts niet slapen
Denk je nog te veel aan toen
Wie zal je begrijpen
Het blijft toch van ons samen
Je kunt er niet veel meer aan doen
Je leven kan al leeg zijn
In vijf jaar kun je oud zijn
Ik weet wat je bedoelt
De zon hoeft niet te schijnen
Kind’ren niet te lachen
Maar denk aan wat je hebt gevoeld

Dan wil ik weer bij jou zijn
Met je kunnen praten
Stil zijn om wat jij zegt
Omdat jij van mij bent
Je ogen weer zien lachen
Om iets wat je niets zegt
Dan kan men wel vinden
Zoiets gebeurt wel vaker
Iedereen heeft zo’n herinnering
Die kreet zal wel terecht zijn
Het zal je niet veel helpen
Misschien als ik dit zing

 

@Louis Neefs

29 thoughts on “oxeye daisy – Margrietje (6 photos)

  1. Ook al zijn het dan onkruidplanten, het is een genot om zo’n een heel veld met Margrieten te zien! Fijn dat je er ook het liedje van Louis Neefs erbij hebt geplaatst! 🙂
    Fijne avondgroetjes, Heidi

  2. Mooi, die met die donkere malva’s ertussen ook.. steekt mooi af.
    Maar wat je zegt.. klaprozen en margrietjes.. en aan de kanten van graanvelden dan ook nog knalblauwe korenbloemen daarbij.. dat is zo ongeveer het mooiste zicht dat ik me voor kan stellen! 🙂
    Groetjesss!

    1. Ik vind ze al mijn leven lang mooi samen met de klaprozen waren dat de bloemen die het meest naast de spoorweg groeiden en daar ben ik ook opgegroeid

Reageren mag altijd. A comment is welcome.

