Dat de klaproos zal weerstaan aan wind en regen – POPPIES (7 photos)

Klik op een foto om te vergroten – click on a picture to enlarge

 

In de luchtbel van mijn droom
Dansen schimmen zwaar en loom
Rond mijn geest die zich kronkelt in verwarring

 

Zoekend waar de waarheid ligt
Tastend naar het zwakke licht
Vraag ik mijn illusies om bescherming

En zo blijf ik in de waan dat ik eeuwig zal bestaan
Dat de klaproos zal weerstaan aan wind en regen

 

Elke spiegel aan de wand
Toont de schim van mijn verstand
Maar ik wanhoop om het beeld van mijn gedachten

 

En ik kijk of niemand zegt
Wat nu waar is , wat onecht
En ik wacht maar, zonder iemand te verwachten

En zo blijf ik in de waan dat ik eeuwig zal bestaan
Dat de klaproos zal weerstaan aan wind en regen

 

’t Heeft geen zin de rol gespeeld
Die mij niet is toebedeeld
Want mijn deel geluk en leed is afgewogen

 

En mijn zucht naar eeuwigheid
Wordt toch nooit eens werkelijkheid
Maar de smaak ervan is zoet, hoewel gelogen.

En zo blijf ik in de waan dat ik eeuwig zal bestaan
Dat de klaproos zal weerstaan aan wind en regen

(c): R. Van Bambost

 

38 thoughts on “Dat de klaproos zal weerstaan aan wind en regen – POPPIES (7 photos)

  1. Waar in de grond gewoeld word, daar zullen klaprozen groeien.
    ‘t zijn zeker geen gemakkelijke bloemen om te fotograferen, maar zo te zien heb jij de juiste manier gevonden om het te doen. Prachtige foto’s Joke !

  2. Ze herinneren aan lang vervlogen tijd… Waar leed in stilte is verdwenen… Straalt hun eenvoudige schoonheid… Daar waar ze zijn verschenen…
    Prachtig deze klaprozen als ook mooi in beeld gezet!
    Fijne avondgroetjes, Heidi

  3. Zelf ben ik verzot op klaprozen… helaas willen ze in mijn tuin niet groeien of bloeien. Ik ben dus blij met je mooie foto’s waarin ze echt tot hun recht komen!

  4. Wel komisch eigenlijk om juist de zo kwetsbare klaproos met een eeuwig leven in 1 gedicht te stoppen. Maar iedereen valt voor de klaproos en ook jij kon ze niet weerstaan. Heel mooi.

  5. Ik hou erg van klaprozen! Wat een mooie foto’s en een schitterend bijpassend gedicht! Ze zijn niet eenvoudig te fotograferen, zover als jij komt, kom ik nog niet. Maar deze bloemen vertellen vooral een verhaal, mooi!

  6. Ah.. je krijgt ze er beter op dan ik.. ik krijg rode vlekken, niet te doen. Behalve als ze niet zo heel erg de hoofdrol spelen.. zoals op de laatste foto van m’n wandelverslag in Zoetermeer, daar stonden ze tussen het lange gras, dat scheelde. Maar je kan er nooit aan voorbij hè.. ze zijn te mooi om voorbij te lopen. 🙂
    Groetjesss!

  7. klaprozen kunnen tegen een stootje
    heel mooi!
    en je kreeg een extraatje in de vorm van een bietje 🙂
    voor een volgend postje staan ook klaprozen geprogrammeerd, ik kon er ook niet aan weerstaan 🙂

Reageren mag altijd. A comment is welcome.

