red clover – rode klaver

rode klaver

 

De rode klaver (Trifolium pratense) is een overblijvende plant uit de vlinderbloemenfamilie. De rode klaver komt in het wild voor in heel Europa en in noordelijk en Centraal-Azië; zuidelijk vanaf het Middellands Zeegebied tot aan de Noordpoolcirkel. De rode klaver heeft zich ook in Noord-Amerika, Australië en Nieuw-Zeeland gevestigd.

 

Trifolium pratense, the red clover is a herbaceous species of flowering plant in the bean family Fabaceae, native to Europe, Western Asia and northwest Africa, but planted and naturalised in many other regions.

 

Bron: wikipedia

37 thoughts on “red clover – rode klaver

  1. Rode klaver, daar had ik nu geen gedacht van, ik leer bij.
    Best een secondje of 2 wachten om te klikken, WordPress houd niet van snelle reageerders🙂

  2. Goede morgen Joke. In mijn tuin bloeien alleen witte klavers, jouw mooie foto en uitleg hebben me dus weer wat bijgeleerd, bedankt!

  3. Of hoe je een héél gewoon bloemetje héél bijzonder kunt laten lijken..! supermooi!
    Groetjesss!
    (ps. had wat kraambezoekjes in te halen hè.. als ik nog langer gewacht had hadden die kereltjes onderhand al kunnen lopen hahahaha!)

  4. Hij is weer prachtig, Joke! Di vind ik nou typisch zo’n bloemetje waar we snel overheen kijken. Velden vol zie ik hier soms in het weidegebied, maar van dichtbij zie je pas goed wat voor delicaat bloemetje het is.

Reageren mag altijd. A comment is welcome.

