Flemish landscapes – Vlaamse landschappen IV

Lovendegem-5149

25 thoughts on “Flemish landscapes – Vlaamse landschappen IV

  1. Krijg eigenlijk wel zin jouw foto’s hier in Nederland terug te zoeken.. dus eenzelfde soort plek met soortgelijk landschap te zoeken en dan de verschillen proberen te ontdekken.🙂 Helaas ontbreekt me de mogelijkheid momenteel, maar ik ga het onthouden!
    Groetjesss!

  2. Vlaams geboren.
    Aards getogen.
    Vlaanderen mijn land wiens taal ik vertolken mag.
    Vlaanderen, in haar pracht. Vlaams in haar eendracht. Ter Belg gebracht.
    Verzaait der aard, gepast ter aard.
    Vrolijk bestaan,in zijn hart slag.
    Vlaanderen met zijn buren, steeds in rare kuren.
    Ter grap gebracht
    Vlaanderen mijn lief aard, u te bezingen in u zijn.
    Een deeltje van u te zijn.
    Al kent enkel de vlaaming zijn vlaams.
    In dialect geuit.
    Per ABN gaan we de wereld in Vlaanderen door.
    Vlaanderen land der voorvaderen
    Ik heb u lief.
    En dank u te zijn één deel, van u geheel
    Nederig in mijn Vlaanderen.
    Waar de boerinekes dans de bal siert.
    En de samba de toeren draaid.
    Laat maar waaien, we draaien wel volijk mee in ons aards bestaan.
    Klein maar geliefd, Vlaanderen land.
    © Gèrard
    … en jij vertolkt dat allemaal in je mooie foto’s Joke!

Reageren mag altijd. A comment is welcome.

