another way to paradise

Doode Bemde-4699

23 thoughts on “another way to paradise

  1. Tiens, stond hier nog ongelezen in feedly, ben hier nochtans al geweest🙂
    Eens naar het diafragama gaan zien van die foto op mijn flickr. F22, zoals ik dacht. het was een redelijk heldere namiddag en de sluitersnelheid naar 1/15e terugschroeven zorgt natuurlijk voor een kleine opening, in dit geval, de kleinste. ISO-waarde was ook maar 100.
    Ik ben mijn exif in detail gaan bekijken, en ik zie dat de benaderde afstand tot het scherpstellingspunt 4,41 meter is. Dat is voor mij duidelijk dat ik wel degelijk op de fontein scherp gesteld had en niet op het gebouw, de afstand zou dan veel groter geweest zijn. Maar het had natuurlijk wel gekund, scherpstellen is niet altijd voor de hand liggend in dit soort foto’s.

  2. lekker paadje!
    OT: vraag mij af hoe je tot de conclusie komt dat ik op het gebouw scherpgesteld zou hebben? Dat kan natuurlijk, alhoewel ik op de fontein gemikt zal hebben. Maar door die lage sluitertijd gaat mijn diafragma zo “toe” geweest zijn, dat het mijns inziens niet echt uitmaakt waarop scherpgesteld werd in de foto.
    Dat het water niet “scherp” is is natuurlijk een feit, maar dat komt door de lage sluitertijd. Heb geleerd dat op 1/15e het water normaal sneller is bij watervallen en fonteinen.
    Als ik wat meer tijd heb ga ik eens checken wat de opening precies was in die foto.

  3. Nouuu.. als je van de andere kant af komt, loopt dat pad zo te modder in hè.. niet écht de hemel hahahaha!
    Maar de foto is in ieder geval heel mooi!🙂
    Groetjesss!

  4. zo’n plankjes wel noodzakelijk in dat gebied…bedankt vermoed ik voor je weet wel😉 …
    Dode beemden zegt me wel iets…lang geleden gewandeld op een georganiseerde wandeling…de kerktorens en kapel van Neerijse toen ook gepasseerd, maar waar die start juist was weet ik niet meer..
    Ben er trouwens terug een tijdje tussenuit – geen internet – veel wandelgenot en beterschap , zo mogelijk verder herstel voet en rug…..

  5. Ben je misschien ook weleens op de Baraque Michel wezen wandelen over de kilometers vlonders?

Reageren mag altijd. A comment is welcome.

