Papaver – klaproos

klaproos

 

 

29 thoughts on “Papaver – klaproos

  1. Eindeloos
    Zweef ik mijlen door de lucht
    En wuif naar alle bergen
    Alle dalen op m’n vlucht
    Eindeloos
    Tasten bomen naar de zon
    Versmelten de papavers
    Tot een rode horizon (…)
    © Lisa del Bo

    …. en nu weet ik het zeker: om die mooie foto te kunnen maken lag jij beslist op je buik Joke!

  2. Altijd mooi hè.. klaprozen.. zo fragiel en tegelijk zo sterk van kleur. Zag in Frankrijk weer velden vol.. maar mijn simpele cameraatje heeft altijd moeite met die vurige kleur rood.🙂 De jouwe heeft duidelijk nergens last van!😀
    Groetjesss!

    1. Manueel gefotografeerd want anders zou ik ook wel eens problemen hebben. Rood en geel kunnen moeilijk zijn in de natuur.

      > Op 9-jul.-2015 om 23:43 heeft Joke Devliegher het volgende geschreven: > > >

  3. Als kind heb ik eigenwijs talloze malen geprobeerd om deze bloem te plukken.

    Nu kom ik het bloempje amper meer tegen.

    Nostalgisch mooi!

    Zomerse groet,

    1. In Vlaanderen hebben ze velden en bermen van velden papaverzaad gestrooid om bloemen te krijgen en dit om de eerste WO te herdenken (100 jaar terug)

Reageren mag altijd. A comment is welcome.

