lychnis – koekoeksbloem

 

bloemen-1-2

 

41 thoughts on “lychnis – koekoeksbloem

  1. Erg mooi Joke ja ik ga je nu je volgen hoor …ga me meer thuis voelen nu fijne weekend toegewenst Gr Cees

  2. …wat zou er mooier kunnen zijn dan bermen vol met lentebloemen Joke?…ik geniet enorm in deze tijd. fijn weekend rené

  3. Het is dus eigenlijk dagskoekoekbloem volgens je reactie bij mij… een hele boterham om uit te spreken hé hihi, maar wel een schitterende naam!
    En ik hoop dat je extra lang weekend even schitterend zal zijn Joke!

  4. @De ijsbeer heeft niets te maken met de Triënnale, Joke. De Triënnale Brugge 2015 loopt tot 18 oktober. Komt dus nog aan bod op de blog.
    Lie(f)s.

  5. Heel zacht en mooi Je kan genieten van bloemenpracht zonder veel geld uit te geven maar ………………………men moet het zien ! Grts

  6. Heet dit de koekoeksbloem? Lap weer wat bijgeleerd bij jou want in mijn tuin staan ze ook wel, maar ik kon ze niet benoemen… tot nu dan, dus bedankt Joke!
    OT: het is echt waar, w lieten het in een labo onderzoeken, en ze zijn effectief vergiftigd. We legden klacht neer bij de politie, maar je weet hoe het in zo’n achterlijk dorp gaat, het is verticaal geklasseerd. Dan is het nog beter dat de marter er iets aan had zoal bij jou hé…

  7. Verdikke.. zó had ik ze nu ook op de foto willen hebben, maar de mijne waren allemaal mislukt!🙂
    Ik ben een beetje jaloers nu..!😉
    Groetjesss!

  8. Prachtige foto Joke. Contrastkleur bloem achtergrond is mooi, mooi gebruik gemaakt van dieptewerking door het kleine depth of field, hoofdonderwerp niet in het midden geplaatst, scherp als een samurai zwaard. Ondanks het 2 dimensionale beeld is de 3e dimensie zeker aanwezig.

Reageren mag altijd. A comment is welcome.

