dragon flies – waterjuffers

 

beestjes-5

 

 

 

beestjes-4

 

 

 

31 thoughts on “dragon flies – waterjuffers

  1. Jaaaa….. ze zijn er weer volop.
    Heel mooi deze twee verschillende juffertjes.
    Ik moet ook maar weer eens op jacht😉

  2. Fijn als ze even blijven zitten om er een foto van te maken, mooie macro foto’s, die tweede foto met die prachtige blauwe libel vind ik heel mooi.

  3. Die staan er weer prachtig op, Joke!
    Hier waait het eigenlijk elke dag te hard om dit soort foto’s te kunnen maken. Toch lukte het me vorige week zaterdag om het eerste juffertje vast te leggen. Maar eerlijk ik eerlijk, kleinzoon Tijmen was me voor en die heeft me moeten aanwijzen waar het juffertje zat. 🙂

  4. Heb je deze schitterende insecten dit jaar al gespot, of zijn het foto’s van de voorbije zomer? Hoe dan ook, het zijn pareltjes geworden Joke, dit is genieten!
    Doorzichtige vleugels van paarlemoer
    laten haar zweven over het water
    met grote ogen kijkt ze de wereld in
    zonder zorgen over later.(…)
    © Jolanda

  5. Zeer mooie macrofotografie van de juffers, dat heb je weer mooi gemaakt Joke, ik wens je een fijn weekend toe. Beste groeten van Luc.

  6. Met dit soort benamingen snap je waarom Engelsen op boeken als Harry Potter en Lord of the rings komen hè haha.. dragonfly klinkt toch veel spannender dan libelle of waterjuffer haha.
    Btw.. als je de namen van wilde bloemetjes op wilt zoeken, is dit een handige link:
    http://www.wildebloemen.info/
    Groetjesss!

  7. whaw, deze juffers staan er mooi op
    voor mij willen ze nog niet poseren, k zal eens waterjuffertaal moeten leren

Reageren mag altijd. A comment is welcome.

