vliegenzwam

 

russula

 

43 thoughts on “vliegenzwam

  1. Joke het is een plaatje prachtig van kleur scherpte en compo.
    Mij lukt dit lage standpunt vaak niet fotografeeer vanuit scootmobiel en dan ben je toch beperkt.
    Gelukkig zijn er foto’s zoals deze waar ik ook van kan genieten.

    Gr. Frans

  2. Mooie foto van een verse vliegenzwam Joke ,Helma en klaproos gaven je de juiste informatie maar dat doet niets af aan de prachtfoto die je ons toonde,ben ook al eens een keertje de mist ingegaan met de naam van een insect.

  3. ‘Russula = vliegenzwam’??? neee.. zelfs de allerkleinste vliegenzwammen hebben al witte vlekjes hoor. En een vliegenzwam is een amanita ( muscaria) géén russula.. wat dit dus gewoon is.

    1. Dat kan, jij bent de master of nature! Nee ik zal nooit plukken of happen!

      > Op 9-sep.-2014 om 07:55 heeft mijn nikon en ik het volgende geschreven: > > >

  4. Wow, dit is weer een macro om U tegen te zeggen, scherp waar hij scherp moet zijn met een knappe dof!
    OT: ik hoop zo voor jou dat je toch iets beter bent en wat van het leven geniet!

  5. Hoi Joke,
    leuk dat je even op mijn blog op visite kwam🙂 Hier bij jou zie ik anders ook fantstsiche foto’s🙂
    wat betreft je paddenstoel is dit geen russula maar een heuse vleigenzwam.
    Hij heeft alleen zijn velletje niet mee in stukjes maar dat zie je wel vaker bij deze “bolletjes”.

    Groetjes, Helma

  6. Met oog voor de kaboutertjes die er mogelijks verstopt zitten, altijd leuk.
    Later ga ik terug zelf bloggen, hoor, maar heb eerst nog een ander project te doen. En het plaatje op mijn blog is een verwijzing naar een liedje, dat heb ik dus blijkbaar niet zo goed aangegeven. Lieve groeten.

  7. …scherpte en de kleur van een prachtige paddenstoel op de juiste plaats, daarbij nog het onderwerp mooi afgezonderd door passende ‘dof’ op de achtergrond…fotografie naar mijn hart Joke…groetjes van rené

  8. prachtige paddestoel en foto, heel mooie scherpte diepte en kleuren, helaas zit er het er door problemen met de knieën er voor mij even niet in om dit soort foto’s te maken, dus geniet ik bij het zien van dit soort foto’s

  9. je hebt hem er bijzonder mooi op Joke!
    zelf vind ik het heel lastig om paddenstoelen mooi op de foto te krijgen, ze staan er op maar dat is ook alles wat je er van kan zeggen haha

    1. Meestal is dat ook zo. Als ik zoals deze wil moet ik op de knieën en de ellebogen en dan toestel zo laag mogelijk en daarna nog recht geraken!

      > Op 8-sep.-2014 om 17:14 heeft mijn nikon en ik het volgende geschreven: > > >

  10. Dag Joke, prachtige foto van die mooie paddenstoel met een mooi kleurenkontrast, bedankt voor je bezoek. Ik wens je een fijne namiddag toe. Beste groeten van Luc.

Reageren mag altijd. A comment is welcome.

