Scheveningen Pier

The Scheveningen Pier is a pleasure pier in the Dutch resort town of Scheveningen near The Hague. Opened in 1959, the current pier is the second in the town, the first being lost just after, and as a result of, the Second World War. This pier is closed since 2013, october.

De Scheveningse Pier is een pier in de Noordzee bij Scheveningen en is geopend in 1961. Het gebouw deed dienst als horeca-, winkel- en entertainmentcomplex, maar werd in oktober 2013 gesloten omdat het niet meer voldeed aan de brandveiligheidseisen.

35 thoughts on “Scheveningen Pier

  1. Het is wel nodig dat die dingen brandveilig zijn hè., zie die in Engeland.. de ene na de andere brandt af!
    Heel mooie serie foto’s!
    Groetjesss!

  2. Stuk voor stuk mooie foto’s, die je vanuit fraaie standpunten hebt gemaakt.
    Toch jammer dat dit icoon van de Nederlandse kust dreigt te verdwijnen. Als kind heb ik er ooit nog eens op gestaan, maar dat zal wel niet weer gebeuren …

  3. prachtige fotoreportage Joke, vooral de foto rechts onder spreekt me aan…

    ik vraag me af wie hier nog wil investeren, het werd indertijd voor 1 € verkocht…

    prettige dag

  4. Ow mooi zo van onderen gefliepst, prachtig standpunt. Bij foto 2 heb ik het gevoel dat ik nog een paar stappen hoef te doen en dat ik dan in zee sta. Mooie diepte in de foto ook. Fraaie collage Joke!

  5. Wat een mooie fotomontage van een al even mooie pier die ik nooit zal vergeten! Bedankt voor dit pareltje Joke en ook voor je wel heel lieve reactie bij mij, je bent een schatje!

Reageren mag altijd. A comment is welcome.

