I have also two pairs of shoes in Madrid

reizen 02 (6)

Ik heb nog twee paar schoenen in Madrid
waarvan een paar dat me prima zit.
En soms denk ik: ik neem de trein
om weer eens in Madrid te zijn.

Er staat een zak met wasgoed in Parijs,
waarin een hemd, dat mis ik voor geen prijs.
En soms denk ik: ik stap eens op
en haal die zak met wasgoed op.

Ik heb ook nog een koffer in Berlijn,
maar ik weet niet meer wat de inhoud wel kan zijn.
En soms denk ik: weet je wat ik doe,
ik ga eens naar die koffer toe.

Maar ja, Madrid, Parijs, Berlijn,
waar mijn schoenen en mijn hemd en mijn koffer zijn,
wat moet ik met die grote steden?
Wat moet ik met die resten van een ver verleden.
Die schoenen zijn beschimmeld en dat hemd is te klein,
en die koffer zal wel niet te tillen zijn.

Ach ja, Parijs, Berlijn, Madrid,
waar iemand anders met zijn voeten in mijn schoenen zit.
Van dat hemd zullen ze wel een stofdoek maken
en die koffer, die doet tenslotte niets ter zake.
Wat moet ik met die dingen?
Ik blijf zitten waar ik zit.
Ik ben bij jou, tabé Parijs, Berlijn, Madrid.

Ik heb nog twee paar schoenen in Madrid…

Er staat een zak met wasgoed in Parijs…

Ik heb ook nog een koffer in Berlijn…

@Boudewijn De Groot

reizen 02 (2)

Klik om te vergroten/clik to enlarge

38 thoughts on “I have also two pairs of shoes in Madrid

  1. Heel leuk bedacht een kleur en een zwart/wit van dezelfde foto Joke,ik heb geen voorkeur ze zijn alle twee erg mooi

    groetjes wim

  2. Ah, reizen. Ik doe het zo graag.
    Net een korte trip in elkaar geschoten voor binnen een maand.
    En moet dan nog mijn korte trip van de maand daarop volgend plannen.
    Plannen is ook leuk.

  3. Mooie gemaakt Joke en leuk dat je de twee versie laat zien, kleur en zwart wit
    Geen voorkeur vind ze alle twee wat hebben, en heel mooie passend bij het liedje van Boudewijn de Groot.

  4. …het lijnenspel in deze foto geeft me rust, de kleurfoto heeft mijn voorkeur omdat dit medium niet geschikt is voor z-w foto’s …toch niet in de echte betekenis er van…groetjes van rené

  5. Erg mooi Joke .. Dat heb ik met Barcelona!😉 De kleur spreekt net meer aan. Al vind ik het een lastige keuze. De keuze tussen Barcelona en Madrid zou makkelijker zijn!😉

  6. Mogen we nu onze voorkeur kiezen? Kleur natuurlijk!!🙂
    En de teksten van Boudewijn de Groot vér boven die van Franske!!!😀
    Groetjesss!

  7. Een paar foto’s uit Leuven is ook niet mis🙂
    Mijn voorkeur gaat uit naar de z/w foto omdat de reflectie’s dieper zijn en de compo daar het sterks uitkomt.
    Fijne avond nog !

  8. En zwart-wit, én gekleurd -> mooi, Joke.
    Boudewijn…, mijn jeugdjaren komen boven. Nog altijd mooi !
    Lie(f)s.

  9. Heel mooie foto Joke! Bij de tekst past de z-w foto het mooist bij vind ik. Heel knappe compositie ook!
    Nog een fijne zondagavond, en dankjewel Joke, voor die mooie woorden op mijn blog.
    groetjes Vanessa

Reageren mag altijd. A comment is welcome.

