preoccupied

Ethiopië

34 thoughts on “preoccupied

  1. Tot hier was ik de vorige keer gekomen. Nu heb ik heerlijk genoten van al je Ethiopië foto’s tot aan de laatste toe. Geweldig!. Wat een weelde om zulke mooie opnames te kunnen maken in dat land.

  2. Ze zat met tranen in haar ogen
    Een kleine meid, een jaar of 10
    Het aller treurigste meisje
    Dat had men hier nog nooit gezien

    ‘K ging naar haar toe en wilde weten
    Waarom ze huilde daar op straat
    Ze zei dat niemand op de wereld
    Ooit met haar lacht of met haar praat

    Het kleine meisje
    In deze grote vreemde stad
    Ze vroeg of ik met haar wou spelen
    Omdat ze nooit een vriendje had

    Het kleine meisje
    Zoveel verdriet dat lieve stuk
    Heeft alleen eenzaamheid gevonden
    En zoekt nog altijd naar geluk

    Ik nam haar met me mee naar huis toe
    We speelde tot de avond stond
    Ze was gelukkig dat ze bij mij
    Een beetje thuisgevoel hervond

    Ben s’avonds toch in slaap gevallen
    En s’morgens vroeg ook weer ontwaakt
    Op mijn spiegel stond geschreven
    Jij hebt mij heel erg blij gemaakt

    Het kleine meisje
    In deze grote vreemde stad
    Ze vroeg of ik met haar wou spelen
    Omdat ze nooit een vriendje had

    Het kleine meisje
    Zoveel verdriet dat lieve stuk
    Heeft alleen eenzaamheid gevonden
    En zoekt nog altijd naar geluk
    © Jan Smit

  3. Wat een knappe foto van dit mooi kind, het hartje op haar jurkje maakt het imo volledig af! Nu maar hopen dat ook dit meisje gelukkig mag worden…

Reageren mag altijd. A comment is welcome.

