a walk through the forest

Toen het deze week zo’n mooi weer was, kon ik niet thuis blijven. Het bos trok aan mijn mouw. Het was zo veranderd op een week tijd. Van redelijk groen was het okerkleurig geworden.

Meerdaalwoud-1

De beelden van Ad Wouters verwelkomen je in het Meerdaalwoud.

Ad Wouters

Al gauw scheen de zon door de bomen en schoten de paddenstoelen uit de grond.

paddenstoelen

Bovenstaand groepje heeft ook een klein bezoekertje.

paddenstoelen-2

Heel veel kleine paddenstoeltjes kwamen op mijn weg. De grote hadden een ander pad gekozen.

herfstbladeren-1

Enkel het geschuifel van mijn voeten in de bladeren maakt lawaai. Stilte in het bos.

eikel

Overal liggen er eikels, ze vallen met bosjes uit de bomen. Lekker voedsel voor de dieren, ze zullen een prachtige wintervoorraad kunnen opslaan.

paddenstoelen-1

Dit keer geen kleintjes, grote al wat rottende paddenstoelen prijken op een stronk van een afgehakte boom.

Meerdaalwoud

Rond 15 uur vult het bos zich met ouders en kinderen, iedereen wil nog een graantje meepikken van het misschien laatste herfstzonnetje.

inktzwam

Deze eenzame inktzwam is geen lang leven beschoren. Nadat ik er een foto van had genomen kwamen er ouders met kinderen voorbij en die vonden niks leuker dan hem een ferme schop te geven en daar vloog de inktzwam door de lucht. De ouders zwegen. Jammer…

herfstbladeren

Met deze mooie herfstbladeren beëindigde ik mijn wandeling en mijn gemoed om de inktzwam werd terug gevuld met liefde voor de natuur door deze mooie rode schoonheid.

Klik foto om te vergroten/click image to enlarge

 

44 thoughts on “a walk through the forest

  1. Een prachtige serie platen is het en dus een genot om naar te kijken.
    Vernielzucht helaas komt dat steeds meer voor lijkt het wel en dat ouders niets zeggen daar kijk ik niet meer verbaast van op.
    Ik zei er laatst wat van nou dat doe ik maar niet meer want de verwensing was o.a. dat ik nooit meer uit de scootmobiel zou moeten kunnen en dat was nog een van de minst erge.
    Gelukkig kan ik erg kalm blijven en daar worden ze soms alleen maar bozer over en dan rij ik maar weg je weet maar nooit.

    Uit een zonnig dorp aan de Vliet wens ik je een hele fijne dag.

    Frans

  2. Schitterende herfstfoto’s heb je gemaakt, Joke, daar in het Meerdaalwoud. Zag ooit een reportage op tv over het schitterend werk van Ad Wouters. Knap wat die man met boomstammen doet.
    Groetjes !

  3. prachtige serie Joke! geeft me zo zin om ook het bos in te trekken! maar bij dit stormweer is het beter binnen te blijven.
    groetjes, Hilde

  4. Erg hè zoiets.. als Axel per óngeluk een paddenstoel stuk trapt heb ik al de pest in.. dat ík niet beter oplette waar die hond liep!
    Prachtige herfstfoto’s zag ik hier weer.. ben bang dat de blaadjes nu alléén nog maar op de grond liggen en niet meer aan de bomen hangen.. met die storm van vandaag! Kreeg er met het hond uitlaten een paar tegen m’n hoofd en dat deed gewoon zéér!
    Groetjesss!

  5. Mooie serie van wat wel eens één van de laatste mooie herfstdagen geweest kan zijn. Ik kan de droge herfstbladeren bijna onder je voeten horen knisperen ….
    Jammer dat veel ouders hun kinderen geen liefde en respect voor de natuur leren opbrengen.

  6. Hoi Joke. Erg mooi om te zien ..Helaas nog niet in het bos geweest .. maar zien het wel of dat gaat lukken.
    bedankt hee en tot mails, Groetjes van Cees

  7. Dag Joke, je hebt een prachtige fotoreportage van het Meerdaalwood gemaakt, je collage is ook zeer mooi, ik wens je een fijne maandag toe. Beste groeten van Luc.

  8. Wat een heerlijke wandeling is dit geworden, ik heb met je meegenoten.
    Jammer dat de kinderen geen respect voor de natuur meekrijgen, helaas zie je dat vaak😦
    Mooie collage is je hele reeks geworden kunnen we dubbel genieten.

  9. fantastisch joke, het ziet er allemaal zo mooi uit hé,
    na vandaag zal er wel heel veel blad van de bomen zijn denk ik, het gaat hier flink t e keer,
    as we speak komt de zon piepen🙂

  10. Ik heb een hartsgrondige hekel aan de herfst, maar jouw prachtige foto’s trekken me over de streep: dit seizoen kan beslist ook mooi zijn! Fijne nieuwe dag en dito week Joke en als je toch naar buiten moet; voorzichtig zijn hé in die stom, een ongeluk zit in een klein hoekje…

  11. Het is nu prachtig in het bos. Wel jammer dat de wezens van Ad die kinderen geen schop onder hun achterste konden geven. Ik heb ook al gemerkt dat langs de kant van de wandelwegen vele paddestoelen vernietigd zijn…

  12. Onlangs zag ik een heel groepje paddestoelen die kapot waren geschopt. Je kan je afvragen waarom kinderen dat doen. Omdat de ouders verzuimen hun kroost respect voor de natuur bij te brengen ?😦

    Je hebt hier verder een mooie natuurserie neergezet Joke. De natuur verandert in roestbruin. Foto 1 laat dat prachtig zien

  13. Hele mooie serie foto’s!

    Vandalisme kun je niet vroeg genoeg de kop indrukken, vind ik. Er bestaan gewoon voetballen om tegen aan te trappen, en het gaat om respect ja. Mogen die kinderen in hun eigen tuin ook maar alles omver schoppen?

    Boeiend beeld van meneer Wouters. Een boswezen?🙂

  14. wat een mooie reeks
    de inktzwam heb je prachtig vereeuwigd, wat erg dat die zomaar een zwiep kreeg, dat snap ik toch niet
    de laatste blaadjes maar ook die foto boven inktzwam echt herfstig mooi

  15. prachtige serie en vergeet niet het bos is van ons allemaal, tja en dan sneuvelt er wel eens wat
    als deze kinderen later weer met hun kinderen in een bos komen hebben ze waarschijnlijk goede herinneringen gehad aan hun boswandelingen en dan worden het misschien wel natuurbeschermers.

  16. Het veranderd nu allemaal heel snel Joke, maar jij hebt een fraaie serie foto’s gemaakt. Sommige paddenstoelen hebben hun beste tijd alweer gehad, maar ook dat kan een mooie foto opleveren.

  17. Het is inderdaad een prachtige periode om door het bos te trekken… zou het beter ook zelf doen🙂
    Zoals altijd prachtige foto’s Joke

  18. Fijn dat ik virtueel met je kon meewandelen.Foei voor die ouders die niet optreden!Het gaat om respect voor de natuur en dat moet men van jongs af leren.Ik was getuige in de week van een dame die haar hond losliet op de heide alhoewel overal verbodstekens staan..Alle mooie vliegenzwammen die ik juist gefotografeerd had stuk.De volgende keer ga ik zeker reageren.

Reageren mag altijd. A comment is welcome.

