balletjes met weerhaakjes

Eén van de heetste dagen in juli. Toen was ik er ‘s morgens om 6.30 u op uitgetrokken. Een fotokuier (zoals Afanja het altijd zo leuk benoemd) door een stukje van de Doode Bemde op zoek naar juffers en libellen. Ook andere wezens en planten bekoren mij. Turend door de macrolens nikkor 105 mm op zoek naar sfeer in de natuur. Het ochtendlicht speelde tussen de oude verdorde blaadjes en de nieuwe vruchtjes. Ik vond de naam van de plant niet, dus schreef ik maar wat het eerst bij me op kwam: balletjes in tomatensaus met weerhaakjes!

kleefkruid

bloem-4

31 thoughts on “balletjes met weerhaakjes

  1. Leuk foto’s van die sprinkhaan, en kleef kruid ik heb ze geregeld in mijn auto Ik woont dicht bij de bosrand met veel water dat zal me spelen ..En ze willen denkt ook wel een ritje mee maken fijne avond Gr van Cees

  2. Mooie foto. Die spinneraggen zijn typisch. Eigenlijk meer voor de herfst. Mijn man noemt ze dan ook herfstdraden. En ja, ook de bomen beginnen soms al een kleurtje te krijgen. Jammer, voor mij mag de zomer nog een heel eind blijven duren !

  3. Deze balletjes heb ik nog nooit gezien dus goed dat jij ze op de foto zette en Klappertje met de naam er van kwam, Zo heb ik weer iets bij geleerd op je blog! Fijne nieuwe dag en week Joke…

  4. Dag Joke, voor mij onbekende balletjes, maar je hebt een prachtige foto van gemaakt, ik wens je een fijne dag toe . Beste groeten van Luc.

  5. Kleefkruid weet mijn hond z’n vacht ook altijd wel te vinden..maar die balletjes zijn er heel eenvoudig uit te halen..dat is met andere klitteballetjes in de natuur weleens anders!😦
    Groetjesss!

  6. Balletjes met weerhaakjes🙂 Je weet ze wel te verzinnen Joke.
    Je zou over een tijdje nog eens weer kunnen gaan kijken om te zien wat er uit deze knoppen is gekomen

  7. Het zijn dan wel geen juffertjes of libellen, maar deze bijzondere balletjes zijn niet minder mooi.
    Ik ken ze niet, maar het lijkt mij ook een soort klit …
    Gezellige avond verder, Joke.

  8. voor mij ook onbekende balletjes
    jij was vroeg op pad zeg, zou ik ook beter doen zal dan aangenamere temperatuur zijn

  9. …de natuur is weergaloos en jij Joke…ook…door de lens gezien is alles nog mooier, ik geniet van een voor mij onbekend bolletje…hou je koel vanavond.
    rené

Reageren mag altijd. A comment is welcome.

