near the church

Waals-Brabant-02

klik en vergroot – click and enlarge

35 thoughts on “near the church

  1. I think the photo really succeeded. The doubling of the spire by building in the foreground creates a great effect. And in between the roofs give the image depth and dimension. Really very good.

  2. ziet er een oude buurt uit…zo’n huisjes zie je niet veel meer. Als ik jou was zou ik eens copies van deze foto nemen en experimenteren met crop….naar mijn gevoel staat de silo niet helemaal juist …teveel in het midden om een beter accent te leggen….iets van links of van rechts wegnemen mss een beter resultaat…veel succes en een fijne 1 meidag

  3. De silo en de kerk doen het wat mij betreft prima samen op de foto.
    Ik heb wel wat met zo’n oude, hier en daar wat roestige silo. Tot een paar jaar geleden stond er hier in de omgeving ook zo’n oude, roestige silo bij een boerderij. Ik vond het een prachtig element in het landschap, terwijl de meeste mensen blij waren met de sloop ervan.

  4. De silo moet niet verdoezeld worden. Hij maakt deel uit van het geheel en zal weldra een getuige zijn van vervlogen tijden. Een boerderij zowaar in het centrum van een gemeente of dorp, binnenkort gewoonweg nostalgie. In menig gemeente zal je zelfs binnen enkele jaren, geen enkele boerderij meer terugvinden.

    1. Net zoals de toenmalige vlaskapelletjes in mijn regio. Zien wat binnenkort nostalgie is, kan een meerwaarde betekenen voor wat je op de foto (nog) kunt vastleggen en je daarom ook motiveren. Ja, ik zou zo graag een mooie grote foto of een mooi groot schilderij aan de wand van mijn living ophangen met vlaswerkers die in de natuur, de vlaskapelletjes draaien en keren of rechtzetten of een grote ‘vlasmijt’ maken op de velden, zelfs met paarden… van toen, die lang vervlogen tijd. De evolutie gaat vlugger dan we denken. Soms denken we nog veel tijd te hebben, maar plots blijkt het alles al lang verleden tijd.

  5. Het is zeker een silo Joke, alleen over de inhoud ben ik niet zeker. Het is niet echt een mooi gebouw maar samen met het kerkje maakt het deel uit van het dorpszicht. Het contrast tussen beide heb je goed in beeld gebracht.

Reageren mag altijd. A comment is welcome.

