Woestijnroos

Dat een gepensioneerde het druk kan hebben geloofde ik jaren terug ook niet, maar het is echt waar! Twee dagen na mekaar een begrafenis in Oost-Vlaanderen, het neemt twee volle dagen.
Fotografie vrijwilligerswerk, de tijd van het evenement maar vooral de tijd achter de pc in de ‘doka’!
Deze namiddag apotheose van het scholenbasket en dat worden weer veel foto’s.
En naar het schijnt staat er binnenkort een ander cijfertje in mijn leeftijd en mijn dochters en hun partners vinden dat dat moet gevierd worden. Sta maar gereed ma!
Oei van bloggen en fotograferen voor mezelf komt er niet veel in huis…
Maar ik laat jullie niet achter met sombere ideeën, de zon staat op voor iedereen, alsook de lente!
Tot binnenkort, wanneer??? Maar ik blijf jullie in de gaten houden, een iPad is nooit ver weg😀

Ethiopian-flowers

De woestijnroos (Adenium obesum) is een plant uit de maagdenpalmfamilie (Apocynaceae). De plant bevat giftig melksap. Hij heeft meerdere vlezige, houtachtige stammen die tot 1 m of zelden tot 3 m hoog worden. Hij slaat al het water dat hij nodig heeft op in zijn dikke stam. De bast is glad en grijs. De bladeren staan aan de takeinden samengedrongen. Ze zijn langwerpig met de grootste breedte nabij de top, 7-12 cm lang, 3-8 cm breed, afgerond of met een klein topspitsje, iets vlezig, aan de bovenkant glanzend donkergroen en aan de onderkant lichter groen en dof.

66 thoughts on “Woestijnroos

  1. Een gepensioneerde met tijd over ben ik nog niet tegengekomen anders had ik het geheim graag willen weten🙂
    Met deze prachtige Woestijnroos heje voor mij in de roos geschoten heel mooi op de plaat gezet.

    alsnog de hartelijke felicitatie’s en dat er nog vele verjaardagen mogen volgen.

    Frans

  2. Nog steeds niet boven water Jokelief? Of boven de grond, net zoals de voorjaarsbloemen dat maar niet willen doen? Ik mis je hoor! Gelukkig kom je steevast even bij mij reageren, waarvoor dank!

  3. Volgens Wiki kunnen ze tot 3 meter groot worden, maar de plant die ik heb is maar klein. Ze zijn moeilijk tevreden te houden … te veel water en alle blaadjes verdwijnen😦 Denk dat ik het nu onder de knie heb, want ik heb bloemen!

  4. Dat het een onvergetelijke dag gaat worden staat vast Joke en druk met alles komt me bekend voor.
    Blijf genieten van alles wat je doet.
    Het lijkt wel of de tijd 3x zo snel gaat nu ik met pensioen ben maar geniet volop van alles wat mag en niet meer wat moet ;))
    Veel plezier ! 😉

  5. Prachtige foto Joke en hopenlijk kunnen wij ook nog lang genieten van jou mooie foto,s tot wederziens..groetjes wim

  6. Met deze prachtige bloem en foto kunnen we de kou nog wel even verdragen.
    Wens je een hele fijne verjaardag en dat er nog vele in gezondheid mogen volgen.

  7. knappe bloem, heel mooi belicht.
    je gaat toch niet verdwijnen hè? ik hou zo van je posten en je commentaren. zoals die observatie over de kleuren in de koepel van de galerij. net daarvoor heb ik die foto gemaakt.

  8. Een hele fleurige foto, ik geniet terwijl het lentezonnetje me helemaal verwarmd achter het glas !
    Vergeet in al die drukte ook jezelf niet …

  9. Ik had er al iets van willen merken toen je in je fijne reacties je link maar niet plaatse Jokelief, je bent er dus even niet? Jammer want zo kon ik jou ook geen gelukkige verjaardag toewensen… mag het met terugwerkende kracht?

    Ik wens je slingers en ballonnen,
    hele stapels boekenbonnen,
    telefoontjes, ansichtkaarten,
    hagelwitte slagroomtaarten,

    heel veel handen, knuffelzoenen,
    paardrijlaarzen, voetbalschoenen,
    posters, pennen, partytenten,
    hier en daar wat losse centen,

    een nieuwe fiets, een nieuwe kamer,
    zo’n idiote opblaashamer,
    tulpen, rozen en seringen…..

    Een heel nieuw jaar met dat soort dingen!
    © mimi

  10. Ik geloof je wel Joke, ik denk ook niet dat het voor mij veel zal uitmaken, werk of met pensioen, mijn boek staat al vol tot half 2014. Ik vind het ook niet slecht dat je bezig blijft, het zal je langer jong en fris houden. “Rust roest”, zegt men en er is iets van waar denk ik. De woestijnroos is prachtig.

  11. Jeetje wat is dit genieten voor ons!
    En ik hoop dat jij dat ook doet nu.
    Ze hebben gelijk je kids… of gewoon zin aan een feestje haha.
    In ieder geval wil ik je van harte feliciteren met heel veel goede gezondheid!
    Ooo ik lees ben nog niet te laat, zie ik nu hier boven.
    Geniet maar lekker, lieve groetjes Cristien.

  12. dat hoor je dikwijls hé , eens je veel tijd denkt te hebben kom je blijkbaar tijd te kort

    het voornaamste is genieten, doen wat je graag doet …. gaat natuurlijk niet altijd zoals bv. met die begrafenissen

  13. Jij bokst tegen de volle agenda en de vliegende tijd. Geniet van die ene heel bijzondere verjaardag en met zulke lieve kinderen zal dat ook vast geen probleem zijn

  14. Hoi Joke, geniet er van, en ……wij lopen niet weg!!!
    Alvast een fijne verjaardag gewenst en ik zou zeggen: “Laat je verwennen!”
    Gr.
    Ton

  15. Ik heb deze in de tuin staan maar ken ‘m onder de naam woestijnroos (maagdenpalmfamilie). Volgens mij heeft de baobab heel andere bloemen? Anyway, een prachtig roosje en passende zachte kleuren in de achtergrond.

    1. Monique ik heb lang getwijfeld. Je kan best gelijk hebben en groeien die aan bomen met een hele dikke stam? Dan verander ik mijn titel🙂 Groetjes

  16. waaaw, wat een prach.wist niet dat baobabs bloemen dragen!!!
    ennne, hou met al die drukte het hoofd toch wel wat boven water hé!
    alvast proficiat met het veranderende getalletje in jouw leeftijd.:-) xxx 3 dikke zoenen, Hilde

  17. Straks nog je ‘about’ aanpassen, Joke ! ‘k Ben ook in ‘t bezit van dat cijfertje… Alvast 3 klinkende zoenen !
    Lie(f)s.

  18. geweldig joke,
    dat moet je ook vieren als het je aanstaat:-)
    je bent niet voor niets ma en oma aanstaande:-)

    ik neem der hier eentje op:-)

    xxx

  19. Fijn dat je ons een vrolijk voorjaarsbloemetje stuurt, dat kunnen we wel gebruiken nu de winter aan een zoveelste opleving schijnt te beginnen.
    Maak er een onvergetelijk verjaardagsfeest van en tot blogs!

  20. Begrafenissen schijnen erbij te gaan horen als je een bepaalde leeftijd bereikt, nooit leuk.
    Als de kinderen zo iets vragen zou je daar maar gewoon gehoor aan moeten geven. En een nieuw cijfertje is nooit weg😉 Geniet ervan en heb een fijne verjaardig. Ik wens je een goed en gezond nieuw levensjaar.

  21. we hebben het druk, zeer druk….

    maar dat komt ook omdat we het wat langzamer doen…

    naar begrafenissen aan, is natuurlijk nog wat anders…

    wel een knappe foto

    groeten

  22. allé ma hou je maar klaar, dat zal een ferm feestje worden en daar willen we alles over horen natuurlijk
    alvast gefeliciteerd met dat nieuwe cijfertje, en de volgende keer dat je naar oost-vlaanderen komt gaan we eentje drinken op dat cijferke

  23. Dat je het druk hebt is niet erg, maar naar begrafenissen gaan, is natuurlijk geen leuke bezigheid.
    Gelukkig heb je nog tijd om mooie foto’s zoals deze te maken.

  24. bedankt voor deze prachtige bloem,
    een boeketje terug voor je verjaardag!
    van harte gefeliciteerd, en nog vele gezonde en gelukkige jaren!
    xxx

Reageren mag altijd. A comment is welcome.

