Geert Goiris

 

Geert-Goiris

De fotowerken van Geert Goiris (°1971, Bornem) verwijzen naar een fundamentele spanning tussen de natuur en de mens. Zijn verzameling architecturale en utopische landschappen met sporen van menselijke aanwezigheid getuigen van een vervreemdende nabijheid. Regelmatig neemt Goiris het standpunt van de ‘buitenstaander’ in, waardoor er een tastbare afstand tussen de fotograaf en het onderwerp voelbaar wordt. Zijn camera maakt ons bewust van de paradoxale positie van ‘dichtbij en toch veraf‘. Tijd en ruimte worden opgeheven in het spel met vorm, abstractie, licht en diepte. In zijn recent werk duiken vaker personages op en worden open verhaallijnen gesuggereerd. M brengt een selectie van nieuw werk en bestaande foto’s die in België niet eerder werden getoond. De selectie wordt gecombineerd met een nieuwe diaprojectie.

Geert-Goiris

M museum 14 02 13 ‹ › 19 05 13 – website fotograaf

34 thoughts on “Geert Goiris

  1. Knap werk die z-w dieptewerking. Ken hem niet, en er zijn er zoveel, maar bekendheid moet je verwerven door relatie’s en minder door echte kennis of kunstzinnigheid, hoe goed je ook mag zijn.

  2. je openingsfoto mag er ook zijn hoor ! Ik denk dat ik de weekend eens naar Leuven kom, je maakt me nieuwsgierig met deze tentoonstelling.

  3. Die eerste opname wat gaaf!
    Heel veel diepte door je mooi gekozen standpunt.
    Groetjes Cristien.

  4. Zoals neus al opmerkte: je wordt hier werkelijk ingezogen Joke! Bedankt voor het dichten van een gat in mijn cultuur, ik kende de kunstenaar niet…

  5. Ik begrijp stiletjesaan waarom alle binnenmuren best “wit” geschilderd worden, in mijn woning, die ik volledig aan ‘t renoveren ben.

Reageren mag altijd. A comment is welcome.

