een zonnige namiddag

Eindelijk kon ik in het weekend terug naar buiten. Na een verplichte rust van enkele dagen door een slecht neergekomen slapende voet, was ik blij om zaterdag de koude te kunnen trotseren. Een koude maar zonnige namiddag.

wilde eend

Ik mag dan al veel wilde dieren gefotografeerd hebben maar vogels en zwemvogels heb ik me nog zelden of bijna nooit aan gewaagd. Je loopt daar met een 200 mm, je komt nog tekort en dat grut zit niet stil uiteraard.

DSC_0498-kopie

Kom ik thuis en ken ik de naam niet van die zwemvogel. Biologie was echt mijn ding niet maar nu heb ik daar toch spijt van dat ik zo weinig van planten en dieren afweet, zeker met al die kenners uit Nederland. Googelen was ook geen oplossing om de naam te vinden. Intikken: zwemvogel rode ogen witte snavel witte vlek op kop, kreeg ik van alles zoals lepelaars, futen, helaas niet wat ik zocht. Ben er zeker van dat iemand van jullie mij kan helpen🙂 Een meerkoet! Dank aan Jan – Afanja

Ik heb nog even daag gezegd aan de nijlganzen, een warme choco gedronken en ben naar huis getrokken om mijn voetjes te warmen.

nijlgans

47 thoughts on “een zonnige namiddag

  1. Dag Joke, eerst proficiat met de nieuwe look. Prachtige foto’s met een goede belichting. Ik wens je een fijne avond toe. Beste groeten van Luc.

  2. mooi winter zonnetje licht en prachtige kleuren van deze vogels
    het was koud (veel wind) maar wek heerlijk om even buiten te zijn met dat zonnetje

  3. Ai meid, daar heb je niets over verteld, of heb ik daar over gelezen? Ik hoop dat alles nu in orde is met je voet! In elk geval kan je er toch al op lopen om voor ons schitterende foto’s van deze al even schitterende zwemmers te maken… Fijne nieuwe dag en dito week meid.

    1. Nee niets over verteld, dacht niet klagen maar dragen🙂 De dokter had me doorgestuurd naar het ziekenhuis om foto’s te nemen, gelukkig niets en daar was ik zo blij om want ik zag het niet zitten om weer binnen te moeten zitten weken aan een stuk. Twee dagjes gerust en het ging veel beter. Stom dat ik dat niet gevoeld had dat mijn voet sliep. Was zo druk aan de pc met antwoorden op de logjes…

  4. D’abord mes félmicitations pour ce nouveau look de ton blog !

    Moi aussi je commence à m’intéresser aux oiseaux, je me suis acheté un bon livre pour les reconaitre et au jardin je m’entraine … mais je n’en fais pas encore de photos !

  5. Het is je goed afgegaan, vooral de eend staat er mooi op met het pootje zichtbaar in het heldere water. Ik
    loop ook altijd te foeteren op de vogels hier🙂 Of ze zitten te ver weg of ze gaan achter een storende tak
    zitten of ze vliegen weg voordat je kunt afdrukken😉

  6. Een koude maar zonnige namiddag – treffender kun je het niet verwoorden.
    Heel mooie plaatjes van deze namiddag die ik zelf ook heb mogen proeven (zonder camera).

  7. Een mens wil ze fotograferen op dezelfde hoogte… maar dan moet je eigenlijk het water in en daar is het nogal koud voor. Mooie reeks van de watervogels. De bovenste is een “Wilde Eend” (Anas platyrhynchos), de tweede is inderdaad een “Meerkoet” (Fulica atra) en de onderste zoals je schrijft een “Nijlgans” (Alopochen aegyptiaca) waar ze eigenlijk behoort tot de Tadorninae (halfganzen). Dat was bij de Egyptenaren een heilig dier… dus perfect om op zondag te fotograferen!

  8. Toch slaagde je er in, Joke ! Mooi hé … !
    ‘k Heb ‘t zelfde probleem, met bloemen, beestjes, paddenstoelen… Googelen, soms dagen aan een stuk…
    Lie(f)s.

  9. Mooie zonnige serie, Joke, vooral de eend staat er mooi op met al die fijne kleurnuances in zijn verenkleed.
    De vogel op de tweede foto is volgens mij een meerkoet.
    Ik had me eigenlijk voorgenomen om straks wat avondfoto’s te maken, maar ik zit nu toch wel wat tegen de kou op te hikken …

Reageren mag altijd. A comment is welcome.

