terracottaleger

Het terracottaleger staat in vijf kuilen op twee kilometer van de grafheuvel. De soldaten zijn geplaatst in 6 meter diepe geulen. Deze gangen, van elkaar gescheiden door aarden wallen, waren ooit bedekt met een frame van hout en aarde. Na de Qin-dynastie zijn de grafkelders geplunderd en in brand gestoken, waardoor de terracottasoldaten zwaar werden beschadigd. Boven deze kuilen zijn hallen gebouwd waar men het terracottaleger kan bekijken.

Terracottaleger (1)

Terracottaleger (3) Terracottaleger (4) Terracottaleger (5) Terracottaleger (6) Terracottaleger (7) Terracottaleger (8) Terracottaleger (9) Terracottaleger (10)

Het terracottaleger bestaat onder andere uit het voetvolk, kruisboogschieters, ruiters met strijdwagens en paarden, allen stonden ze paraat voor een veldslag. Ze zijn allemaal tussen de 1,60 m en 1,80 m lang en ze zijn allemaal verschillend. Sommige staan en andere zitten knielend met gespannen pijl en boog, alsof ze zich weerden tegen de aanslag. Sommige dragen een harnas en andere zijn gekleed in een uniform. De wapens die ze dragen zijn echt en de hoofdtuigen van de paarden zijn gemaakt van brons. Meer weten? klik HIER

Terracottaleger (11) Terracottaleger (12) Terracottaleger (13) Terracottaleger (14) Terracottaleger (15) Terracottaleger (16) Terracottaleger (17) Terracottaleger (18) Terracottaleger (19)

48 thoughts on “terracottaleger

  1. wat een schitterende reeks,mijn dochter is daar ook geweest,
    jammer dat ze zo weinig fotoos heeft genomen,en die zijn dan maar zozo🙂
    eigenlijk moest ze eerst een fotocursus gevolgd hebben vooraleer ze vertrok🙂
    grtjs…

  2. indrukwekkend is dat terracotta leger
    Het getuigt van het rijke Chinese verleden, de onnoembare macht van de keizers in die oude dynastische gloriejaren…

  3. ik had hier al eens eerder foto’s van gezien, maar het blijft indrukwekkend om te zien
    en je hebt er wel een heel mooie serie van gemaakt, prachtige foto’s van dit bijzondere leger

  4. En ergens daar moet de aanstichter van dit alles, Qin Shi Huangdi, de eerste keizer van China, liggen. Maar ik begrijp dat ze de ingang van zijn tombe nooit hebben kunnen vinden. Ik durf me niet eens voor te stellen wat daar allemaal zou kunnen liggen.
    Volgens mij blíjf je schieten op zo’n plaats. Moet fantastisch zijn.
    Mooie serie Joke!

  5. Dag Joke, prachtige en indrukwekkende fotoreportage, een dikke proficiat. Ik wens je een fijne zondag toe. Beste groeten van Luc.

  6. Wow meid, heb jij dit, naast al die andere mooie dingen, ook mogen zien? Fantastisch deze reportage, ik haal hier mijn hartje op, bedankt! Fijne zondag Joke, boordevol nagenieten van al dat moois!

  7. Hier gaat mijn hart sneller van kloppen Joke, goed dat je daar naartoe bent geweest. Ik was deze tentoonstelling helemaal vergeten, maar kan er nu toch van genieten door jou prachtige foto’s……héél knap gedaan hoor!

  8. Ik had een heel ander verhaal gehoord over dat leger, maar dat blijkt dus niet waar te zijn. BEDANKT voor de les.

  9. Foto 7 is een topper.
    Wat een verrassing op zulke mooie beelden te zien. Veel beter dan de replica’s van in Bxl.

  10. Prachtige reeks Joke ! Ik ben hier op jouw blog alleen al een paar uur zoet om de achterstand in te halen. Je hebt duidelijk geen gebrek aan inspiratie me dunkt !

  11. Het is je weer gelukt om me te verrassen met een wel heel geslaagde fotoserie, Joke.
    Het is een heel imposant leger, vooral omdat ze er stuk voor stuk anders uitzien. En dat alles heel gedetailleerd. Wat moet het een werk geweest zijn om dat leger te maken en samen te stellen.

  12. dit is wel heel indrukwekkend om zien Joke…

    je krijgt meteen ontzag voor vroegere beschavingen…

    in de Brusselse Beurs loopt en een tentoonstelling over…

    dit moet voor jou wel een bijzondere ervaring geweest zijn

    fijn weekend

  13. Je hebt heel mooie foto’s genomen. Bij ons bezoek waren we ook onder de indruk. Ik had bijna een Terra Cotta soldaat van twee meter hoog gekocht in de shop. Net toen ik de beslissing wou nemen kwam Kristel, mijn vrouw me weer tot de realiteit roepen en concludeerde dat ik wel helemaal gek moest zijn om zo’n groot stuk te kopen voor in de woonkamer. Ik heb me dus weer laten doen en zonder soldaat uit China vertrokken.

    Groetjes,
    Filpi

Reageren mag altijd. A comment is welcome.

