wildbreien

Ik denk dat de tijd gekomen is om aan een nieuw breiwerk te beginnen

handgreep

46 thoughts on “wildbreien

  1. Heb onlangs nog zo’n boom gezien, die ook een kleurrijk gebreid jasje droeg…
    Wie houd zich daarmee bezig ?, vraag ik me dan af …
    Het geeft wel een meerwaarde aan saaie grijze dingen😉

  2. WOW Joke, wat is dit weer gaaf!
    Zo goed opgemerkt!
    En ook je omzetting is toppie.

    Groetjes Cristien.

  3. Als je nu toch bezig bent…. voor mij een goed paar wollen sokken, in z/w liefst en met een motiefke😉

  4. Kleur de wereld een beetje mooier
    Wereldvrede is nabij
    Het klinkt misschien een beetje wollig
    maar ik geloof er in sinds ik wildbrei
    Verander de wereld, begin bij je zelf
    Geef de slagboom een sjieke sjaal
    of het standbeeld een mooie muts
    Versier de saaie lantaarnpaal
    Geef de tandartsboor een strikje
    Brei een hoesje voor een geweer
    Versier de kliniek, en iedere boom
    al zie je door de wol het bos niet meer
    Iedereen kan en wil graag breien
    Zelfs Ali B zegt: ‘breien maakt me blij’
    We weten nu waar die B voor staat.
    Hij rapt niet, maar maakt ‘n woordenbrei
    De wereld kleurrijker en zachter
    als we zouden breien, allemaal
    Wilders breide dan een burka
    en Khadafi een nieuwe sjaal
    Wereldleiders werden wereldbreiders
    Militairen wisselden patronen uit
    Vredesmissies zijn nu vredesmissers
    omdat men niet breit, naar verluidt.
    Dus brei een eind aan alle ellende,
    aan vechten, schieten, stelen en kapen
    Versier alles en iedereen met breisels
    behalve ongeschoren schapen.
    © Rop Janze uit Bovenkarspel

  5. Mooie foto met de gekozen (scherpte)dieptewerking.
    Met dat wildbreien heb ik echter helemaal niks, de laatste tijd zie ik meer en meer vieze, rafelige breisels aan bomen hangen. Dat moest niet mogen.

  6. In het begin is het mooi maar het blijft er hangen en is een vieze troep nadien.Wildbreien is al even erg als wildplassen vind ik.Bij ons zijn er monumenten en standbeelden met sjaals en sokken.Wie het hangt moet het ook verwijderen als het rotzooi wordt.Hele takken zijn er door omringd.Zag laatst nog een vogeltje met zijn pootje vasthangen in het breiwerk en ik kon er niet aan.Takken zijn om vogels een rustplaatsje te geven en hoeven geen breiwerk.Dat deze ijverige vrouwen het maar aan hun deuren of bomen in hun tuin doen maar niet her en der.

  7. Haha leuk, de moeder van mijn vriendin heeft het om de lantaarnpaal voor hun huis gedaan. Is inderdaad erg leuk!

  8. Ik heb dat nog nergens gezien, ik herinner me wel een reclame spot ivm gasverwarming of zo, waar alles in een breiwerkje veranderde. Ik vind dit een geweldig idee, goed gezien. De foto is bijzonder knap…

  9. Ja heel bijzonder en je ziet het steeds meer.
    Hier heb ik al een bank gezien Waar de zitting is gebreid.
    Zit niet fijn na een regenbui :-)))

Reageren mag altijd. A comment is welcome.

