Niviala

43 thoughts on “Niviala

  1. Dag Joke, prachtig landschap, die wolken geven een mooi effect aan deze foto. Ik wens je een fijne donderdag toe. Beste groeten van Luc

  2. un paysage typique de la Flandre, de l’habitat toujours présent dans l’horizon et une forte présence humaine qui modèle le paysage.
    Voilà une photo très représentative.

  3. Je bedoelt zeker het land van Nevele ?
    Ach ik lees het al … Dat is wat je bedoelde met deze typische ‘Ollandse’ hemel die voor één keer Belgisch is, maar hoe lang nog want het Vlaanderen is in opmars net als Catalonië😉

  4. Ho, dit mooie plaatje is in Nevele. Da’s hier niet zover vandaan. Misschien ben ik er al vaak voorbij gereden, zonder te zien hoe mooi het wel is.
    Groetjes !

    1. De oudste geschreven vermelding van Nevele luidt Niviala (eind 9e eeuw). In deze naam schuilt naar alle waarschijnlijkheid het Keltische nevia-ialo wat “nieuwland”, of “nieuw ontgonnen land” betekent.Wikipedia.
      Maar op dat stukje ontgonnen land heb ik mijn jeugdvakanties moeten doormaken, twee weken verplicht, mijn zweet en tranen zijn nog steeds goed voor de vruchten op dat veld🙂

  5. Zo van die ‘gezellige’ huisjes die in het landschap opgaan en die je bij ons nog (overal) te lande zag staan. Ze worden stilaan erfgoed en worden veelal vervangen door pastoriewoningen terwijl men er geen behoefte meer aan heeft want binnenkort zijn er toch geen pastoors meer…tenzij misschien nog in vinkt en Aarsele :°)

Reageren mag altijd. A comment is welcome.

