rood bos

Heverleebos

42 thoughts on “rood bos

  1. Prachtig die rode kleur die typerend is voor de Amerikaanse eik.Vroeger stond er bij ons op de heide ook zo’n mooi rood bos.Maar de natuurarchitecten kappen dat omdat het een exoot is..Ik vind het triestig..wat kan zo’n plekje nu schaden.Eik groeit ook niet zo snel..Mode verschijnsel zeker.Binnen 20 jaar mag het misschien weer wel.Maar ondertussen worden hele bossen gekapt.Het oog mag toch ook wat hebben.

  2. Oh, Heverleebos, ja k’heb er nog gelegen … in’t leger, 35 jaar geleden. Eén van mijn dromen, en het komt er maar niet van, is eens gaan wandelen en fietsen om en rond Heverleebos, jawel al dertig jaar loop ik met die voornemens rond om dat eens te doen tussen april en oktober, maar het komt er gewoon niet van. Dat het een mooi bos is, dat wist ik al lang, maar zo kleurrijk als op de foto heb ik het bos wel nooit gezien. Ik herinner me een dik wit tapijt op de grond en eindeloos veel bomen en de modder…., hm hm…,die smaakte er lekker hoor!

  3. de herfst heeft altijd een raar effect op mij,het maakt me droevig,en toch ook blij…
    mooi werk heb je gepost de laatste weken supermooie paddestoelen,
    hier aan de kust vind al die soorten niet hoor!
    grtjs…

Reageren mag altijd. A comment is welcome.

