iedereen welkom

Het thema dit jaar is toegankelijkheid. Met de slagzin ‘Iedereen welkom!’ maken we duidelijk dat onze bossen en natuurgebieden open staan voor iedereen.

Fietsers, ruiters, kinderen, vogelaars, personen met een beperkte mobiliteit,… voor iedereen is er in Vlaanderen wel een brokje natuur weggelegd.

De Week van het Bos wordt georganiseerd door het Agentschap voor Natuur en Bos in samenwerking met BOS+ en Natuurpunt en ging van start op zondag 14 oktober.

Gisteren bezocht ik een klein stukje van het Meerdaalwoud.


33 thoughts on “iedereen welkom

  1. Dat is nu het mooie aan de natuur… het is altijd mooi en staat bol van het leven..
    In de natuur vertoeven, om jezelf een stukske weer te vinden, rust te vinden… zalig is dat

  2. Dag Joke, het Meerdaal woud ken ik heel goed, heb je toevallig al de houten sculpturen gezien van Ad. Wouters tussen Blanden en Hamme-Mille ? Je hebt er weer prachtige foto’s van gemaakt. Beste groeten van Luc.

  3. Een heel mooi thema dat mij nauw aan het hart ligt.
    OT: ik was heel blij met jouw opmerking over criminaliteit, je slaat de nagel op de kop. Het is heel gemakkelijk om te blijven zitten klagen en zelf niets bij te dragen. Ik probeer tijd te vinden om daar morgen op terug te komen op mijn blog. Vandaag haal ik Kortrijk aan als een voorbeeld van waar ze er wel iets aan doen en het lijkt te werken.

  4. zo’n boswandeling is puur genieten

    zelf vind ik de herfstkleuren van een beukenbos het mooist..

    daarvoor is het nog wat te vroeg

    fijne dag

  5. Herfst is een prachtig seizoen voor een fotograaf. Zulke mooie kleuren. Ik ben helaas nog niet op pad geweest, maar jij hebt al een heerlijke wandeling achter de rug met een mooie fotoreeks😉

    1. Dat is in België ook dikwijls het geval. Dit wegje was doenbaar in het begin maar verder werd het ook moeilijk. In vind dat heel jammer want mijn moeder zat de laatste jaren om buiten te komen ook in een rolstoel die je moest duwen en dat was onmogelijk.

  6. Het bos is inderdaad een wonderdokter. Met mijn kindjes, nu grote kinderen geworden, vond ik me steeds terug in de bossen in en rond “Le Chateau de Beloeil”. Daar stond op zondag, na vieren, telkens een muzikant, jager, op zijn jachthoorn te blazen. Enig rustgevend was dat. Net zoals de bossen rond de Mont Saint Aubert, waar ik ook zoveel heb gewandeld en waar in de zomer telkens een orgelist, de ganse namiddag muziekjes zat te spelen op het terras van het hotel-café, aan de speelweide. Meer moet het voor mij/ons echt niet zijn!

  7. Knap initiatief Joke! Mooie serie ook, net zoals je vorige blogjes mooi oogden! Ik was wat achterop geraakt op je blog maar heb ondertussen mijn schade ingehaald…

  8. En zeker vandaag is het uitnodigend om naar het bos te gaan.
    Het weer belooft zeer mooi te worden. Er wordt zelfs gesproken over BBQ-weer…!!
    Leuk dat je hier aandacht aan gefft, Joke.
    Fijne dag.
    gr.
    Ton

  9. Op de eerste foto lijkt het haast nog wel voorjaar met die frisgroene bladeren, maar gaandeweg wordt de herfst steeds beter zichtbaar. Al met al heb je ons weer een mooie serie voorgeschoteld. Als het weer wat meewerkt, worden de herfsttinten de komende dagen steeds mooier in het bos. Probeer er maar van te genieten, doe ik ook. 🙂

Reageren mag altijd. A comment is welcome.

