ponytail

Onder de vrouwen was golvend of krullend haar dé trend. De vrouwen die dit haar van nature hadden, hoefden dus niet veel te doen.

De populaire kapsels in de jaren 50 waren onder andere de “paardenstaart”, het “poedel haarmodel”, “pen krullen”, “gekrulde bobs” en “opsteekkapsels”.

Ondanks krullen en golven toen in waren, was de “ponytail”, oftewel paardenstaart een oplossing voor vrouwen met glad haar. Dit kapsel had weinig onderhoud nodig en werd gedragen door jongere vrouwen.

Om de paardenstaart wat op te fleuren werd het gebonden met een zijden lint.

De vrouwen van de jaren 50 hebben ook bekende vrouwen van deze tijd geïnspireerd. Het kapsel  van Katy Perry is bijvoorbeeld door dit tijdperk geïnspireerd en “up-dos” zijn nog altijd even elegant als toen.

29 thoughts on “ponytail

  1. Ooo en hihi Jokelief, bij het openen van je blog dacht ik dat je het net als ik over één van onze trouwe vierbeners had, met name de pony! Maar néé, je hebt het over dat mooi kapsel dat mensen met stijl haar beeldig staat… Zelf was het niets voor mij, met al dat kroezelhaar dat ik had.
    Bedankt voor je fijne reactie en maak er een schitterend weekend van!

  2. Gisteren vroeg ee nbuitenladse reporter bij de huldiging van de Nederlandse roeisters op de Olympische Spelen of alle Nederlandse vrouwen blond waren met een paardenstaartje. Het is dus nog steeds een vaak gezien fenomeen…;-)

  3. …oei Joke, ben duidelijk in een vrouwenwereld aangeland, waar ik nog nooit één ding van begrepen heb…mijn naam veranderen in ‘Renee’ zal daar niet toe doen….groetjes van rené

  4. Dag Joke, pure nostalgie, een prachtige foto met mooie kleuren kontrast. Ik wens je een fijn weekend toe. Beste groeten van Luc.

  5. erg mooie foto Joke! ik vind ‘ponytail’ ook zo’n leuk woord!
    PS. ik vraag me af wat de blauwe dame (die op de voorgrond) boven haar hoofd heeft hangen? Dat stoort me een beetje. Voor de rest vind ik de foto perfect!!! ;o) Liefs, Hilde

  6. Je hebt natuurlijk twee soorten ponytails. Je hebt de ‘Ik bind er een elastiek rond en heb er een’.
    Maar je hebt ook de perfect gecoiffeerde, waarbij het uiteinde een heel mooie afgeronde symmetrische vorm heeft.
    Ik zie de bazin van her populairste Chinese restaurant in Oostende nog zo lopen met een perfect gecoiffeerde.

Reageren mag altijd. A comment is welcome.

