boerderij in Noord-Frankrijk

21 thoughts on “boerderij in Noord-Frankrijk

  1. De Moeren… liggen vlak bij mij “om de hoek” (ik woon in De Panne)
    Het hele hinterland van de Côte Opale, van aan de grens tot Boulogne-sur-Mer is een vergeten regio, waar je prachtige foto’s kunt maken.

    1. Dat is waar, de streek is een vergeten regio. Maar ik heb het opnieuw ontdekt dit jaar en kom er zeker nog naar terug.

  2. Een eiland van overvloed

    omringd door een zwarte zee van diep omgeploegde aarde
    ligt als een eiland van rust
    een boerderij ver van de kust
    volgestouwd met rollen hooi die de landbouwer vergaarde

    Idyllische foto.
    Lenjef

  3. hé, ik denk dat ik nog op die boerderij geweest ben om grondstalen te nemen, hele zware natte klei, ik denk dat het ghyvelde was, niet echt ver over de grens aan de kust, kan dat?
    beetje beroepsmisvorming vrees ik, maar ik zie enkel mezelf door dat land sleuren, met na 4 stappen 20kg klei aan iedere laars, en de boormachine die niet te verankeren is! maar wel heel vriendelijke mensen in die streek, de oudere generatie kunnen bijna nog allemaal vlaams! en vele gehuchtjes zijn ook “vlaamsig”! je moet daar eens op letten, overal rond dunkerque, en vandaar terug naar beneden naar bergues, wormhout, cassel en dan via steenvoorde(mooie molen!)naar de grens bij boeschepe terug naar poperinge of ieper…dat is zo dichtbij België, en toch zo anders, maar ook zo zeer hetzelfde!

Reageren mag altijd. A comment is welcome.

