Anseremme en het kasteel van Freÿr

Anseremme langs de Maas in de herfst.

Het voormalige zomerverblijf van de Hertogen van Beaufort-Spontin, het kasteel van Freÿr, heet u welkom in zijn harmonische interieur, gemeubileerd en versierd door de 20 generaties, die hier hebben gewoond. Zij nodigen u uit de geschiedenis (koninklijke gasten, verdrag van de koffie) te ontdekken in een weelderig landschap.

De trapsgewijze tuinen, in de stijl van Le Nôtre, bieden u hun pracht en intimiteit aan. Het geklater van de fonteinen, de geur van de driehonderdjarige sinaasappelbomen en de 6 km lang gehaagde doolhoven zullen grote en kleine verleiden.

Bron: website van het kasteel

26 thoughts on “Anseremme en het kasteel van Freÿr

  1. Halo Joke,

    Mooi !! Ik merk dat jij ook graag rondloopt in de mist. Nachtmerrie voor fotografen maar toch zo’n mooi en uitdagend licht vind ik.
    ‘t Is alsof de wereld verandert in een aquarel.
    grtjes
    jenny

  2. vooral de eerste foto spreekt me aan…

    Anseremme, waar de diep ingesneden Maasvallei op haar mooist is, vind ik toch…

    hopelijk staan ze daar nu niet met hun voeten in ‘t water

    groeten !

  3. Je trakteert ons hier op een ander zicht van het domein dan de klassieker. Daarmee bedoel ik van op de rotsen aan de overkant van de Maas. Maar ik vind dit bijzonder mooi.
    Heb het al dikwijls gefotografeerd, maar nog nooit echt bezocht.

  4. Wat een prachtplaten, Joke.
    Met een beetje zon zouden die fraaie herfsttinten misschien nog net iets beter tot hun recht komen, maar dit nevelige sfeertje heeft ook wel wat.
    Al weer vele jaren geleden zijn we een paar maal een weekendje in de Ardennen geweest. Als ik deze foto’s zo zie, is dat nog wel eens voor herhaling vatbaar.

  5. De eerste beeldopname heeft alle elementen mee die een klassiek landschap maar kan wensen. Rotsen, water, herfstkleuren en vooral het kleine detail zijnde de kasteeltoren die verscholen zit tussen de bomen. Enig minpunt maar dat hebben we niet onder controle, zijnde de weersomstandigeden.

  6. Die eerste foto is er één om in te kaderen !!
    Telkens als ik zo’n kasteel zie, zie ik mezelf er al in rondwaden met van die lange, hoepeljurken aan🙂

Reageren mag altijd. A comment is welcome.

