Les Plus Beaux Villages

LIMBOURG

Dit dorpje maakt deel uit van 'Les Plus Beaux Villages' van Wallonië, en terecht.
Het is gelegen op een rots en heeft zijn originaliteit van 200 jaar geleden nog steeds bewaard.
De bestrating, de smalle straatjes, de kleine huizen en de sfeer die er hangt brengt
 je onmiddellijk tot rust. Het was vroeger een hertogdom dat twee eeuwenlang kon
 genieten van zelfstandigheid.

.

.

.

.

.

De Place Saint-Georges is onder monumentenzorg geplaatst als uitzonderlijk erfgoed

van Wallonië. Je raakt er onder de invloed van de 18de-eeuwsesfeer en de

pittoreske straatjes en het plein dat is bedekt met stenen uit de Vesder.

(wordt vervolgd)

25 thoughts on “Les Plus Beaux Villages

  1. Limburg in Wallonie ? Dat is nieuw voor mij. In Wallonie zijn er wel meer van deze pittoreske dorpjes he, je moet ze alleen weten te vinden. En deze heeft zn titel zo te zien wel verdiend. Die laatste foto : superrr , wat n sfeerbeeld !
    Groetje,
    AmaZony

  2. ik heb al veel van die kleine dorpjes in de walen bezocht,maar deze ken ik niet,mijn favorietje was tot nu toe celles,maar dit ziet er nog mooier uit,ik vind het trapje heel leuk,maar ook de deur met de pistolets? aan de klink vind ik top!zo!n dingen zijn ook mijn ding 🙂 grtjs
    van een uitgeregend….

  3. Ziet er inderdaad een zalig plekje uit, mij onbekend. Maar ik zou dit plekje wel kunnen beminnen.

    OT: bangelijk wat zij daar tegenkwam aan de Sacré Coeur.
    Toen ik 6 maanden in Parijs werkte had ik ook schrik het slachtoffer van geweld te worden. Mijn kantoor was op het ‘eiland’ in Saint-Denis, terwijl ik daar was zijn verschillende collega’s het slachtoffer van diefstal met bedreiging geworden. Ik had geluk, mij hebben ze gerust gelaten. Op één incident na waarbij ik de agressor kon overtuigen dat hij maar beter niks probeerde. Het bleef dus beperkt tot een woordenwisseling.

  4. Verweerde schoonheid

    zoals ‘t verweerde gezicht van sommige ouderlingen
    brengt ze antieke gevels voor de lens
    nostalgie in warme kleuren én intens
    schoonheid waar velen achteloos aan voorbijgingen

    Knappe reeks.
    Lenjef

  5. Mooi site, mooie foto’s ook Joke. En blij met de informatie, want dat maakt het allemaal nóg een stukje interessanter! Ik kijk dan ook uit naar het vervolg…
    Fijn weekend meid, hopelijk met wat zon er bij!

  6. Verrukkelijk wat een aanblik
    en wat een prettige sfeer ademt het plaatsje
    door jouw foto’s heen!

    Hè wat fijn weer om te zien🙂

  7. En die sfeer heb je geweldig in beeld gebracht. Ja het is er nog zo ontzettend puur. Misschien wel dankzij de werkeloosheid en daardoor het verlaten van de streek

  8. Prachtige serie Joke,
    ik vind die foto van dat grijze huis met dat rood super mooi!
    Ook de laatste van deze serie is erg fraai, niet dat de rest minder is hoor,
    maar deze twee springen er voor mij persoonlijk uit.

    Fijn weekend,

    Bram

Reageren mag altijd. A comment is welcome.

