vergeet-mij-nietjes – Child Focus

Child Focus deelt vergeet-mij-nietjes uit voor Internationale Dag Vermiste Kinderen

Child Focus verdeelt de week voor 25 mei, de Internationale Dag van de Vermiste Kinderen, 200.000 vergeet-mij-niet-broches in het hele land. Op de dag zelf zullen driehonderd scholieren een menselijk vergeet-mij-nietje vormen in het Brusselse Jubelpark. Dat meldt Child Focus dinsdag.

De bloemen zitten dit jaar in doosjes met een spaarpotje eraan. Zo kunnen mensen, als ze dat willen, een kleine financiële bijdrage leveren. Vrijwilligers zullen eveneens vergeet-mij-niet-stickers uitdelen in scholen en affiches ophangen.

Menselijk vergeet-mij-nietje
Op  25 mei brengt Child Focus driehonderd leerlingen van het vierde, vijfde en zesde leerjaar samen in het Jubelpark in Brussel. De kinderen zullen er een boodschap van solidariteit en hoop de wereld insturen door een reusachtig menselijk vergeet-mij-nietje te vormen.

De campagne zal ook door de media ondersteund worden: gedurende de hele maand mei zenden radio- en televisiezenders gratis de spots uit en plaatsen verschillende magazines de advertentie.

Symbool van herinnering en hoop
Het vergeet-mij-nietje, in de bloemenwereld ook gekend als Myosotis, is het internationale symbool voor herinnering en hoop. Bij Child Focus is dat de hoop om vermiste kinderen terug te vinden. “Daarom is deze bloem ook zo’n mooi symbool voor de Internationale Dag van de Vermiste Kinderen”, aldus de organisatie. (belga/lb)

Bron: HLN.BE 18/05/2010

16 thoughts on “vergeet-mij-nietjes – Child Focus

  1. n mooier symbool kon child focus niet kiezen. Knap initiatief … zowel van hen als van jou om dit onderwerp in de kijker te plaatsen.
    Grtz,

  2. Mooie foto. Mijn tuin staat er vol van. Wij hebben in de familie ook een vermist kind en sta 100 % achter het initiatief.

  3. Wow mooi initiatief en Wow mooie foto, zo lief…..zo zacht…..zo blauw…..

    Ga je volgen, ziet er allemaal aantrekkelijk uit bij jou Joke.

    Grtjs,
    Marie-Bernadette

  4. Een supermooi log en niet alleen om de boodschap die jij daar in uitdraagt, maar ook om de prachtige foto (knappe dof!) die jij er bij plaatst Joke!
    OT: hihi, was leuk hé, van die krullenkop bij fotorantje? Ik lachte me ook een kriek!

  5. Prachtige foto Joke, het lijkt wel suikerzoet!
    Een mooi initiatief van deze stichting, je moet er toch niet aan denken
    om als ouder zo in onzekerheid te zitten …

  6. Mooi fotootje! Perfect voor deze tekst.
    Schoon kleurtjes in je nieuw WordPress theme enkel jammer van de “links” die nu onderaan staan.

    Btw, ik heb gisteren je commentaar op mijn blogpost per ongeluk gewist :os dus toch bedankt voor je reaktie hé!

Reageren mag altijd. A comment is welcome.

