Ethiopia: Senbeta – Kombolcha (5)

Boterverkoop op de markt te Senbeta. Gedurende de westerse vastentijd is ook in Ethiopia voor de Orthodoxe christenen een vastenperiode. Gedurende deze periode is er geen melk en boter te koop.

sized_sized_15032009 Sembeta Oromo markt (27)

.

Oromo mannen aan het discussiëren op de markt.

sized_sized_15032009 Sembeta Oromo markt (19)

.

Het vervoer van goederen gebeurt in deze bergachtige streek veel met camels (dromedarissen).

sized_sized_15032009 Sembeta to Kombolcha

.

Bijna aangekomen in Kombolcha ontmoeten we een groep dansende en zingende jongeren. Zij zijn opweg naar een vriend die gaat trouwen en verzamelen onderweg geld voor de bruidegom.

sized_sized_15032009 wedding Kombolcha

11 thoughts on “Ethiopia: Senbeta – Kombolcha (5)

  1. Goh… wat hou ik van je serie Ethiopië Joke! Dankjewel om met je mee te mogen reizen, al is het dan virtueel..
    Prettig weekend, geniet er van!

  2. Heb weer ff vele blogs verwaarloost afgelopen weken …sorry!
    Heb zo’n ander ritme en het voelt allemaal zo druk en vol ( ik weet het alles wat weer ff nieuw is vreet energie ) dat ik al blij was dat ik mijn eigen blogs een beetje bij kon houden .

    Wat super dat je weer in het buitenland zit, en wat heb je weer een zalige foto’s gemaakt!
    Je bent goed in portretten schieten!!!!
    Zucht, wat lijkt mij dat heerlijk zo die kant op , maar goed alles kost geld en mijn meiden en andere tegenslagen ook….. i keep dreaming!!!!

    xxx Honne

  3. Bijzonder hoe je zo in de ban kan raken van een land en het levert “echt helemaal anders dan hier” reportages op, mooie reeksen, ook de uitleg erbij is steeds boeiend. Wat een avontuur.

  4. wat gaaf om te zien deze menigete die op weg is naar het feest:-)

    zou de boter niet erg snel zuur zijn joke,
    proef je daar ook dingen???
    of let je daar extra op?

Reageren mag altijd. A comment is welcome.

