Ethiopia – Addis Ababa

Ethiopia is een land, als je het éénmaal geroken, gevoeld en geproefd hebt,, het licht gezien hebt, je nooit meer kan vergeten. Er is een blijvend verlangen.

Zo was het ook na mijn reis in december vorig jaar. Een verlangen om terug te gaan bleef en werd intens groot. In maart van dit jaar, op één dag na,  drie maanden na mijn thuiskomst, ben ik teruggegaan.

Op vrijdagavond rond 17 uur vertrek ik naar de luchthaven van Zaventem. De vlucht, Ethiopian Airlines, is pas om 20.05 u en het duurt nog tot 18.20 u vooraleer het nummer van de gate tevoorschijn komt op het bord. De check-in is rij 10 zoals gewoonlijk. De vlucht vertrekt stipt op tijd en gaat deze keer over Frankfurt. Blijkbaar wordt er afgewisseld met Parijs.

De zitplaats naast mij is niet ingenomen en ik gebruik ze dan maar om al liggend te proberen slapen. Om 3.45 uur Belgische tijd worden we wakker gemaakt om te ontbijten. Zo vroeg! Maar plaatselijk is het bijna 6 uur in de morgen en in Ethiopia wordt iedereen dan wakker, zowel mensen als dieren (voor Ethiopiërs is 6 u = O u.). Om 7.45 u landt de vogel op de luchthaven van Addis. De ochtendzon zet haar eerste stralen af op de vleugels.

Mijn guide/driver, Alex, wacht mij op in de luchthaven en brengt mij over naar mijn hotel. In de voormiddag geniet ik van een dutje en in de namiddag bezoek ik de sauna en de jacuzzi. ‘s Avonds eten we heerlijk Italiaans (er volgt nog genoeg enjera).

Vooraleer uiteindelijk te gaan slapen, valt de elektriciteit uit in een gedeelte van de stad en in het hotel. Gelukkig hebben ze een eigen generator en na 5 minuten hebben we in het hotel terug licht. Toch goed dat ik mijn zaklamp bij heb. De duisternis is over de stad gevallen en ik voelde de behoefte om er toch enkele beelden van te nemen.

Addis Ababa

Addis Ababa (2)

Addis Ababa (1)

9 thoughts on “Ethiopia – Addis Ababa

  1. sommige dingen zitten in je bloed denk ik hé joke,

    maar ik ben wel blij met jou, want zo zie ik het ook via jouw log,:-)

    groetjes
    klaproos

  2. Aha terug in Ethiopie, naar het schijnt
    zitten de vliegtuigen nu maar voor 1/3 vol,
    dus zoals jij kunnen er nu veel mensen in slapen!
    Zo zien we Addis ook eens snachts!
    Mooie foto’s!
    Gr.
    P-TER

Reageren mag altijd. A comment is welcome.

