Ethiopia – onderweg van Addis naar Arba Minch (V)

Een portret van de woningen tussen deze beide steden. De woningen het dichst bij Addis Ababa zijn betonblokken. Hoe meer naar het zuiden en dus richting Arba Minch veranderen de betonblokken in strooien hutten. Hutten waar mens en dier samen slapen in één ruimte. Niet ongewoon dat er 10 mensen slapen in één hut met een aantal koeien en geiten.

De strooien hutten hebben bovenaan een stok. Als er een kruik op deze stok staat weet iedereen dat er vers gebrouwen bier te koop is.

dsc_5949

dsc_5950

dsc_59522

dsc_5953

dsc_5943

dsc_5946

dsc_5948

dsc_5954

dsc_5960

dsc_5961

dsc_5959

2 thoughts on “Ethiopia – onderweg van Addis naar Arba Minch (V)

  1. Hela Joke,

    Ik heb vandaag nog eens mijn achterstand ingehaald op je schitterende reportage. Volgens mij moet je rechterwijsvinger nog altijd pijn doen van al de foto’s die je ginder gemaakt hebt 🙂 Er zitten mooie portretten tussen en het is echt voor mij een openbaring geworden om te zien hoe die mensen leven en werken. Ik begrijp nu wel waarom je terug naar ginder wilt gaan!
    Groetjes

Reageren mag altijd. A comment is welcome.

